
Hoe dan ook, uiteindelijk greep de man naar de wervende pen en werd koning van de rake copy. Van korte, sterke en minimale copy zoals in de Chivas Regal campagne tot prachtige, overtuigende en hilarische copy voor onder meer Beck’s, Ball’s Agency en vele anderen. Tot op de dag van vandaag heb ik een uitgeprinte A3 van één van de 'Beck’s' campagnes naast mijn bureau hangen met de welluidende header: “A Few Encouraging Words For The Totally Incompetent.” Een kopregel die wel bij mij past.
Helaas stond ik al die jaren alleen in mijn voorkeur voor French. Wie immers leest nog hele lappen tekst in een advertentie? Hoe scherp de kop ook is? Ik wel. Misschien is het een tik. Dus waarom ik dit allemaal vertel? Omdat Neil French ergens in de gekke wereld waarin hij zich bewoog ook nog eens de mogelijkheid wist te vinden om de totstandkoming van een prachtige campagne voor God te begeleiden. Hieronder vind je enkele voorbeelden. En zeg nu zelf: als je deze campagne ziet en niet voor Neil gaat, dan toch zeker wel voor God? ;-)




2 comments:
Geweldig! Dit had ik net nodig als opstapje voor mijn paper te schrijven. Ik studeer Grafisch Ontwerp en wil mijn paper gaan schrijven over humoristische copy in advertenties.
Graag gedaan, Lieke. Succes met je paper, met Neil erbij moet het vast goed komen! ;-)
Bram
Post a Comment