Hoe de Alpha-cursus mijn leven veranderde

Ik was altijd zo’n twijfelgeval. Niet dat ik niet geloofde, maar ik werd er ook allemaal niet warm van. Ik ging mijn hele leven naar de kerk, deed uit mijzelf netjes op m’n negentiende belijdenis, had het best naar mijn zin. Totdat ik – vrij gemakkelijk nog wel – zomaar vijf jaar niet naar de kerk ging en, eerlijk gezegd, ook God niet heb opgezocht. Ik houd mezelf graag voor dat het allemaal best mee viel, ik bad immers nog en las wel eens wat ‘gristelijks’, maar het was een lege en lange, bange tijd.

Nou ja, om een heel lang verhaal kort te maken (en heel veel spannende, maar toch ook persoonlijke dingen achterwege te laten): ik vond mijn liefde, een nieuwe kerk en een nieuw verlangen naar God. En dat nam ik allemaal mee naar de Alpha-cursus. Tien+ weken van praten, lezen, praten, eten, praten, bidden, en praten volgde. En toen wist ik het zeker. Ik wil nooit meer stoppen met de Alpha-cursus en nooit meer weg van God.

Waarom ik dit allemaal vertel? Eigenlijk zomaar. Het kwam gewoon op bij het zien van de nieuwe website van Alpha Nederland. Vol leuke tips (top 3 recepten), downloads en – yes! – coole fimpjes! Mensen, als je één ding van me wilt aannemen, schrijf je dan subiet in voor de dichtstbijzijnde Alpha-cursus. Het hoeft je leven niet te veranderen, maar biedt je wel volop de mogelijkheden om er eens dieper over na te denken!

No comments: