You trying to say Jesus Christ can't hit a curveball?

Ik heb een poos honkbal gespeeld. Bij het leukste team van Nederland, al zeg ik het zelf. Waarom? Omdat honkbal voor mij een sport is, die alles in zich heeft: stoerheid, snelheid (alhoewel voor mij wat minder, ghe.) en strategie. Maar waarom kies je nu eigenlijk voor een club? In bijna alle gevallen om drie redenen. Hoe de sport wordt gespeeld en beleefd, om de coaching en om de lol met je teamgenoten. Wat dat betreft is er niet veel verschil in redenen waarom mensen voor een bepaalde kerk kiezen: om de theologie (hoe kijken we naar de spelregels), de pastor & preek (coach en coaching) en gemeenschap (teamgenoten). Alleen dat gezamenlijk douchen slaat nog niet aan in de kerk. Hoewel…dopen?

P.s. Waarom deze blogtitel? Dat weet je als je de film Major League hebt gezien. Check hier de quotespagina en zoek naar 'curveball'. Briljante dialoog. Overigens ben ik niet de enige die geloof aan honkbal koppelt. ;-)

No comments: